Lycka
2014-08-20 / 14:38:43 / Allmänt / Länk

Igår fick jag min första läsarfråga!! (sjukligt lycklig)
så.. eftersom att det är första gången ska jag verkligen försöka ge ett konktret och enkelt svar! here we go!
 
Hej! Jag är väldigt nyfiken på hur det är att jobba inom café branschen! Du skulle inte kunna berätta hur en typisk dag ser ut för dig? 
Tack på förhand! :) 
 
- Jadu, Sara (vill dra mig till minnes att hon hette Sara) det är absolut ett yrke som är väldigt roligt och som man verkligen bör prova på innan man går i pension!
Men en vanlig dag för mig är att jag kommer till mitt café runt två på eftermiddagen (eftersom att jag jobbar eftermiddag) och allt är redan banat för mig, för att mina kollegor som gör det mesta av förberedelserna under dagen. Så jag behöver bara snöra på mig mina sneakers sen så kör jag! 
Jag gör väl det lättaste som går att göra inom just café, jag rattar på espresso maskinen gör latte, cappuccino och alla diverse drycker som kunden beställer, sen så står jag i kassan för det mesta. Att jobba på café går ju i grund och botten ut på att ta han om sina kunder och ge dem den bästa upplevelsen, vare sig dem tar med kaffet/bullen/mackan/etc eller sitter kvar! Sen kommer ju delen som inte är fullt lika "glamorös" - städning! Det är väldigt mycket att städa på ett cafe grillar ska rengöras, maskiner ska puttsas, golv ska bonas osv osv. Men jag är lite konstig som kan tycka att diska är helmysigt, vilket inte alla riktigt håller med om! 
Men konktret! Jag gör kaffe, säljer, tar hand om kunder, diskar och städar :)
Det är det mysigaste och trevligaste jobbet jag haft än så länge! 
 
Hoppas du förstod någonting bakom allt pladder! KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post

Blogg


Kommentar: