Funderingar och val
2014-08-07 / 16:03:36 / Allmänt / Länk

Just nu så läser jag en bok som står min närmre mig än vad jag från början trodde, jag trodde att det bara skulle vara en stark historia om en ung kvinna som kämpar mot cancer, vilket det är, men boken ger ett annat perspektiv för mig. Den här sommaren har varit hård mot mig och min familj, ett dödsfall och två som har sjuknat in i cancer. Så mycket tid av mina dagar går åt att fundera mycket, fundera på hur man ska reagera, vad man ska och faktiskt kan säga. Djupa funderingar om döden, och helt plötsligt ytliga, just nu så tänker jag mycket på vad man ska ha på sig på begravningen nästa vecka, det går så långt att jag googlar "klänningar till begravning".
Jag kommer på mig själv när jag gör detta och blir förbannad på mig själv, för det finns bra större problem än kläder här i världen! Men det är roligt hur man reagerar vid tragedier, i skrivande stund inser jag att jag har väldigt lite tankar på just det som har hänt, kanske för att det är för jobbigt att hantera för stunden. Att jag på nåt vis tror att jag mår bättre av att ta upp sorgen i mig själv när allt är över. Eller så är sorgen "över" på något vis, det värsta tänkbara har redan hänt, himlen har redan fått en ny ängel, och nu är det upp till oss och visa för den nya ängeln att vi lever för honom. Men allt är svårt, jag som har kontrollbehov hatar att inte veta vad som kolla skall... 
 
herregud, jag vet inte ens vad jag egentligen skriver om just nu, allt ramlar liksom genom fingrarna som ett töcken. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post

Blogg


Kommentar: