Kurvor
2014-01-20 / 23:14:00 / Allmänt / Länk

 
Här är ett litet fem minuters projekt för att göra en bild ljusare i photoshop med kurvor. 
Finns egentligen ingen snabbguide för det här, mest att öppna upp en relativt tråkig bild och kurva sönder den tills du blir nöjd. Jag har i varje fall lyst upp hela bilden med RGB curves först, sen så har jag tagit lasso toolet och gjort ögonen en aning ljusare och lite blåare, då har jag också använd kurvor men istället för RGB har jag tagit blå färgskala. 
 
Ser nu i efterhand att håret ser konstgjort ut så resultatet blev inte sådär jättebra. Men med tanke på att jag faktiskt bara har haft Photoshop i 1½ timme så är det relativt godkänt. 
Nedan är orginalbilden, rätt så mörk och tråkig, men efter liiiite pill så tycker jag att den blev lite roligare! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post

Blogg


Kommentar: